balasbebe scrie:Trebuie doar schimbat sensul de rotatie al motorul pentru circuit pe baza de presiune.
what?!?!?
ce sens sa schimbi nenea?
e un motor asincron cu sensul BINE stabilit din fabrica.
de carcasa motorului de frigider sunt "atasate 3 tevi: 2 de aspiratie si una de evacuare.
una din cele 2 de aspiratie este folosita in fabrica pentru incarcarea frigiderului cu freon si ulei (
asta e una scurta si indoita la 90j de grade).
celelalte 2 sunt legate de condensator(spirala aia mare si neagra ca un radiator din spatele frigiderului) si de evaporator(fagurele din interiorul congelatorului)
astea 2 le tai frumos cu bomfaierul( o sa fasaie un pic la prima taietura deoarece instalatia in repaos e intai vidata si apoi presurizata pana la 3 bari cu freon - la un frigider functional in momentul opririi motorului, in condensator e o presiune de 12 bari iar in vaporizator o depresiune de 9 bari deci motorul poate foarte mult).
dupa taierea tevilor atentie sa nu inclini motorul la demontarea lui de pe frigider, sa nu pierzi uleiul din el ( e un ulei special care se amesteca si circula cu freonul in agregat: previne formarea ruginii si dopurilor de gheata in instalatie, dar in acelasi timp e si un foarte bun gresor- NU vei gasi inlocuitor mai bun).
de aici restul e simplu:
pe aspiratie infigi peste teava un burete de vase de-ala metalic imbaiat in prealabil cu ulei auto(asa faci filtrul de aer sa nu aspire praf) si pe cealalta teava ori conectezi alta prin alamire ori prin bercuire si cu olandeza care se va atasa buteliei tampon (aici poti folosi cu succes si o roata de masina mai uzata - rezista cu succes pana pe la 3,5 bari. peste s-ar putea sa nu vrei sa fii pe langa ea)
cam asta e cel mai simplu mod de "constructie" al unui compresor cu motor de frigider.
ATENTIE: sa pastrezi si releele de pornire si sarcina ca altfel arzi motorul. ala de sarcina are rol si de termocupla - decupleaza motorul daca se incinge.
si daca vrei sa te complici mai tare poti sa-ti procuri un presostat si o valva unisens si il faci complet automatizat.
fara astea(mai ales fara supapa unisens) nu vei putea porni motorul (presiunea din butelie franeaza pistonasele si motorul va da de greu si nu va porni - va decupla releul de sarcina)
succes!