Prima pagină APICULTURA GENERALA INMULTIREA FAMILIILOR DE ALBINE

Discutii despre metodele de inmultire a familiilor de albine , incepand de la cele mai simple metode si terminand cu cele mai complicate .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

inmultire albine

Mesajde tomescuclaudiu » 24 Apr 2013, 22:30

Buna Seara
sunt un incepator in apicultura.Am roiurile de anu trecut si am iesit cu iele din iarna pe 4 rame fiecare roi.acum pe 22 aprilie am mai adaugat cate doua rame deja cladite in fiecare roi deoarece stupii pareau foarte buni si aproape de blocare....acum intrebarea mea este daca pot lua din fiecare stup cate 2 rame sa formez roiuri noi...
Eu m-am gandit sa formez roiurile pe 4 rame in felul urmator : Rama miere-rama puiet-rama puiet-rama miere
si sa le las sa isi traga singure botci...dar problema este ca nu am posibilitatea sa le mut din stupina...
Astept sfaturile voastre cat mai curand deoarece eu vreau sa fac aceasta chestie sambata 27 aprilie deoarece in zona mea doar ce au inceput prunii sa infloreasca...si pot spune ca am in abundenta corcodusi si pruni si campiile sunt pline de floricele.iar dupa ce trece prunul vreu sa ii duc in pastoral la salcam |.un mare avantaj il am prin faptul ca dupa ce trece salcam | in zona stupinei mele inforeste salcamu...si am inteles de la batrani ca este o padure de "salcam japonez" a carui floare tine o luna. Inainte cu 1 sapt 1 sapt jumate de trecerea salcamului din zona mea infloreste si teiul ceea ce imi da avantajul de a nu mai pleca cu ei in pastoral iar in toamna dupa trecerea teiului am fanete. deci asi putea sa fac cateva roiuri? si cum asi putea sa le fac mai eficiente.tiinand cont ca nu am matci decat in stupul actual... Va multumesc anticipat !
tomescuclaudiu
 
Mesaje: 4
Membru din: 30 Iun 2012, 16:00

Re: inmultire albine

Mesajde jexy » 24 Apr 2013, 22:41