Prima pagină APICULTURA GENERALA INMULTIREA FAMILIILOR DE ALBINE

Discutii despre metodele de inmultire a familiilor de albine , incepand de la cele mai simple metode si terminand cu cele mai complicate .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Divizare stupi

Mesajde Radu Constanta » 20 Iun 2014, 09:29

Bună ziua,

Sunt începător și am nevoie de puțin ajutor. Mi-am cumpărat pe data de 25 mai 3 roiuri în 5 rame. Acum toți stupii au ajuns la 10 rame, lazile sunt de 10 rame. Doresc să ajung până în iarnă cu 5 stupi. Vreau să știu, ce soluții am în afară de a cumpăra două mătci? Scot dintr-o ladă cu ouă rama cu matcă, o ramă cu puiet și o magazie într-o ladă nouă și las să-și scoata stupul vechii matcă nouă? Cum?

Aștept propunerile voastre. Mulțumesc.
Radu Constanta
 
Mesaje: 9
Membru din: 20 Iun 2014, 09:13
Localitate: Constanta

Re: Divizare stupi

Mesajde Closcutz » 20 Iun 2014, 09:42

Eu iti propun sa nu faci greseala de a diviza familile provenite din roiuri de anul asta! Toti vrem numar mare, dar e nevoie de rabdare si perseverenta! Asigura-le cules abundent de tei, faneata sau FLS si lasa-i in pace cu inmultitul! Daca vrei sa gusti ceva miere anul asta si sa ai 3 familii de productie la anu!
Closcutz
 
Mesaje: 1580
Membru din: 03 Ian 2012, 13:21
Localitate: Oltina, Judetul Constanta

Re: Divizare stupi

Mesajde B.K » 20 Iun 2014, 10:32

Si mai e bine de stiut faptul ca e important sa ai albina pe 10 rame , nu 10 rame in cutie. Evident ca pe alea 10 rame trebuie sa fie si puiet in toate stadiile.
Atitudinea creeaza viitorul !!! Facebook : https://www.facebook.com/viorel.bk
Avatar utilizator
B.K
 
Mesaje: 852
Membru din: 09 Mai 2013, 21:11
Localitate: Bucuresti-Calarasi

Re: Divizare stupi

Mesajde Radu Constanta » 20 Iun 2014, 10:37

Scuze că n-am specificat, toate cele 10 rame sunt pline.
Radu Constanta
 
Mesaje: 9
Membru din: 20 Iun 2014, 09:13